Maksu- ja toimitusehdot

Myyjä
Greenfuture.fi -verkkokauppaa ylläpitää Greenfuture Oy (Y: 2272581-1), jatkossa *myyjä*.

Hinnat ja ehdot
Kaikki hinnat sisältävät voimassaolevan arvonlisäveron ellei tuotekuvauksessa erikseen muuta mainita. Hinnat ja ehdot ovat voimassa toistaiseksi ja niitä voidaan muuttaa siitä erikseen ilmoittamatta. Asiakkaan tulee itse tarkistaa kulloinkin voimassaolevat toimitusehdot jokaisen tilauksen yhteydessä.

Rekisteröityminen
Tilatakseen verkkokaupasta luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön on rekisteröidyttävä asiakkaaksi. Rekisteröityminen on maksutonta eikä sido mihinkään. Epäasialliset käyttäjätunnukset voidaan poistaa myyjän toimesta, ilman eri ilmoitusta. Rekisteröitymisen yhteydessä kerättävistä tiedoista kerrotaan rekisteriselosteessa.

Tilaaminen
Verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat voimassa vain verkkokaupan ostoskorin kautta tehdyille tilauksille. Tehdessään tilauksen verkkokaupasta asiakas saa automaattisen kopion tilauksesta sähköpostiinsa. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa tuotteen lopullista hintaa ja muita tietoja ennen tilauksen vahvistamista, mikäli havaitsee alun perin ilmoitetuissa tiedoissa ilmeisen kirjoitus-, laskenta- tai tietojenkäsittelyvirheen. Tilaajalla on oikeus päättää pidetäänkö tilaus voimassa korjatuin ehdoin ja tiedoin.

Verkkokaupasta tilattuja tuotteita toimitetaan vain Suomeen.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
 
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Fellow Yrityslasku

Markkinoiden helpointa B2B ostamista

Ostaminen Fellow Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.

Fellow Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Fellow Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Fellow asiakaspalveluun. Fellow Yrityslaskun mahdollistaa Fellow Finance Oyj. Lisätietoja Fellow Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.fellowfinance.fi/maksaminen/yrityslasku


Toimitustapa ja -aika
Ellei tuotekuvauksessa muuta mainita, tuotteiden toimitusaika on normaalisti noin 1-2 viikkoa, tuotteen saavuttua varastoomme, tilisiirtona tehtävän ennakkomaksun vastaanottamisesta tai muussa tapauksessa tilauksen vahvistamisesta. Jos tuotetta ei löydy tavarantoimittajan tai maahantuojan varastosta, toimitusaika on noin 14-21 arkipäivää. Kaikki verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan joko suoraan asiakkaan osoitteeseen tai lähimpään Postiin. Kulloinkin valittavissa olevat toimitustavat ja niiden hinnat esitetään asiakkaalle tilausvaiheessa. Verkkokaupalla ei ole fyysistä nouto- tai asiakaspalvelupistettä. Kaikki tilaukset toimitetaan kertatoimituksina vasta kun kaikki tilatut tuotteet ovat saapuneet varastoon, ellei toisin sovita. Myyjällä on kuitenkin halutessaan oikeus lähettää tilaus myös osatoimituksena, jolloin osatoimituksesta ei peritä lisähintaa. Jos asiakas haluaa tilauksensa toimitettavan osatoimituksina, kustakin osatoimituksesta voidaan periä normaali toimitusmaksu. Toimituskulut määräytyvät tuotteiden postitus painojen sekä pakkauksen tilavuuden mukaan. Toimituskulut sisältävät postitus-, -pakkaus ja käsittelykulut.

PAKETTI, vastaanottajan postissa tai matkahuollossa, pääsääntöisesti lähetyksestä seuraavana päivänä. Noudetaan postista tai matkahuollosta, sisältää toimitus- ja pakkauskulut.
Alle 2 kg: hinta 7,20 euroa
Alle 5 kg: hinta 8,50 euroa
Alle 10 kg: hinta 9,75 euroa
Alle 15 kg: hinta 12,95 euroa
Alle 30 kg: hinta 18,00 euroa


OVELLE-PAKETTI, perillä vastaanottajalla pääsääntöisesti lähetyksestä seuraavana työpäivänä. Jakelupäivät maanantaista perjantaihin. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus ja paketin voi noutaa postista tai matkahuollosta, sisältää toimitus- ja pakkauskulut. Toimitustapoina ovat pääsääntöisesti postipaketti KEKU14 tai 21, Matkahuolto jakelu ja Schenker Express.

Alle 2 kg: hinta 14,05 euroa
Alle 5 kg: hinta 14,90 euroa
Alle 10 kg: hinta 15,90 euroa
Alle 15 kg: hinta 16,85 euroa
Alle 30 kg: hinta 20,80 euroa
30 - 50 kg: hinta 30 euroa (Painavat tuotteet aina erillistoimituksina)

Kuljetusvauriot
Vastaanottaessaan tilauksen asiakkaan tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy merkkejä sen vaurioitumisesta, siitä on välittömästi tehtävä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja asiasta on mahdollisimman pian ilmoitettava myyjälle sähköpostitse.

Tilaus on mahdollista vakuuttaa tilaajan kustannuksella.

Palautusoikeus
Postimyynnin kautta tilatulla tuotteella on 14 päivän palautusoikeus kuluttaja asiakkailla. Tämä koskee ainoastaan KÄYTTÄMÄTTÖMIÄ tuotteita. Tuote tulee palauttaa siinä kunnossa kun se oli asiakkaalle saapuessaan. Postin tai matkahuollon rikkomista tuotteista asiakas tekee reklamaation suoraan heille. Palautuksesta tulee sopia ennakkoon myyjän kanssa:myynti@greenfuture.fi. KSL 5. luvun 16 § mukaisesti palautusoikeus ei koske tilaustyönä valmistettuja tuotteita, sellaisia tuotteita joita ei voi lainkaan tai ilman huomattavaa tappiota myydä kolmannelle osapuolelle, sekä sinetöimättömiä tai avattuja tuotteita. Muiden tuotteiden osalta noudatetaan Kuluttajansuojalakia. Yritysasiakkailla ei ole kuluttaja suojalainmukaista palautusoikeutta, mikäli myyjä myöntää yritykselle palautus oikeuden, maksaa yritysasiakas aina tuotteen palautuksesta johtuvat kustannukset täysimääräisinä, sekä lisättynä toimistomaksulla 8 euroa. Palautettavat tuotteet tulee lähettää myyjälle hyvin pakattuna Postin asiakaspalautuksena, jolloin myyjä maksaa postikulut. Myyjä korvaa asiakkaan mahdollisesti itse maksamat palautuskulut ainoastaan siltä osin kuin myyjän ja Postin välisen sopimuksen mukainen asiakaspalautus olisi maksanut (käytännössä korkeintaan tilauksesta peritty postikulu). Palautettavassa tuotteessa tai varusteissa ei saa olla käytön jälkiä, suojamuovit tulee olla paikallaan. Sekä pakkauksen täytyy olla jällenmyyntikunnossa.

Postiennakko- tai jälkivaatimuslähetyksiä EMME lunasta.

Palautettavien tuotteiden mukana on ehdottomasti palautettava tilauksen mukana tullut laskukopio tai lähetyslista, tai näiden kopio. Ellei palautuksen mukana ole tarvittavia tietoja, perimme asian selvittelystä toimistokuluina 8 euroa.

Kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty, myyjä palauttaa kauppasumman vähennettynä mahdollisilla toimistokuluilla 21 päivän kuluessa. Palautus tehdään pääsääntöisesti tilisiirtona.

Mikäli tuote on toimitettu asiakkaalle suoraan tukkurin tai maahantuojan varastosta, tuotetta ei saa palauttaa heille, vaan tuote palautetaan aina Greenfuture - verkkokauppaan, ellei muuta ilmoiteta. Kysy aina palautusohje ennakkoon: myynti@greenfuture.fi.

Takuu
Kaikilla myymillämme tuotteilla on valmistajan määrittelemä takuu. Viallisen tuotteen voi huollattaa missä tahansa liikkeessä jonka maahantuoja / valmistaja on valtuuttanut. Takuuasioissa voit ottaa myös yhteyttä meihin sähköpostilla myynti@greenfuture.fi.

Reklamaatiot
Mahdolliset tilaukseen liittyvät reklamaatiot tulee esittää kirjallisesti 14 vuorokauden kuluessa sähköpostitse myyjälle tilausvahvistuksessa mainittuun osoitteeseen. Myyjällä on ensisijaisesti oikeus korjata virhe. Mikäli asiakkaalle koituisi virheen korjaamisesta olennaista haittaa tai kieltäytymiseen on joku muu erityinen syy, asiakkaalla on oikeus kieltäytyä virheen oikaisusta KSL 5. luvun 18 § mukaan.

Myyjän oikeudet
Myyjä pidättää myös oikeuden yksipuolisesti perua osia tilauksesta muun tilauksen toimittamiseksi, mikäli jokin puuttuva tilauksen osa viivästyttäisi koko tilauksen toimitusta kohtuuttomasti tai estäisi sen kokonaan. Myyjä pidättää itsellään oikeuden olla käsittelemättä tilausta tarkempaa syytä ilmoittamatta, tällöin tilauksesta mahdollisesti ennakkoon maksettu summa palautetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.

Myyjän vastuu
Myyjä ei vastaa tuotteille asiakkaan virheellisestä toiminnasta johtuvasta tuotevirheestä. Myyjä ei myöskään vastaa myydyn tuotteen asiakkaalle aiheuttamista välillisistä vahingoista, tai välillisistä vahingoista jotka johtuvat siitä ettei myyjä ota tilausta vastaan. Myyjä ei myöskään vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä joka on myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella (force majeure).

Sähköinen suoramarkkinointi
Rekisteröityneellä asiakkaalla on oikeus kieltäytyä sähköisestä suoramarkkinoinnista ilmoittamalla siitä asiakaspalveluun sähköpostitse myynti@greenfuture.fi.

Erimielisyydet
Näitä toimitusehtoja koskevat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Ellei neuvotteluin päästä yhteisymmärrykseen, riita-asiat käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa. Näihin toimitusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Jatka